Välkommen till det lilla biblioteket som rymmer ett helt universum.

04 oktober 2012

Högläsning "Svart hund"


Idag har jag träffat halva förskolklassen. Vi hade en mysig stund och jag läste Levi Pinfolds fantastiska bilderbok "Svart hund" (2012). Boken handlar om familjen Hoppet som en dag skymtar en gigantisk svart hund utanför sitt hus. Varje familjemedlem blir rädd när de ser hunden som tycks bli större och större för varje gång. Alla i familjen blir rädda utom den minsta.
Man kan säga att boken handlar om att vara rädd och modig på samma gång!

Det jag själv gillar med boken är de fantastiska bilderna, framförallt den nedanför då man riktigt ser hur blöt nosen är. Eleverna tyckte att hunden såg mjuk och mysig ut och försökte klappa den.

Bild från Levi Pinfolds bok "Svart hund" 2012

Av de fem eleverna som var med och lyssnade idag fick boken full poäng av två elever. När jag frågade de andra vad det var som saknades fick jag svaren mer hockey och grävskopor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar