Välkommen till det lilla biblioteket som rymmer ett helt universum.

11 januari 2011

Ommöblering och godis


Hej igen. Nu är jag tillbaka liksom alla barnen på skolan. Fullt ös, medvetslös. När jag var här i mellandagarna var det knappast några besökare alls. Därför har jag hunnit flytta om lite. Ljudböcker för vuxna, storstilsböcker och lättläst för vuxna står numera direkt till vänster i biblioteket. Alla kapitelböcker för de yngre barnen med Hcf på ryggen har också fått flytta på sig. En hel hylla har jag kunnat trolla bort pga omflyttningarna. Nu väntar hyllan bara på att bli bortforslad. Efter flytten kan barnen bättre nå böckerna på hyllan och det blir mer plats kring bilderböckerna vilket behövs när en hel avdelning på förskolan är på besök.

Idag har det varit så mycket att göra ända sedan jag stack näsan innanför dörrarna vid åtta att jag knappt hunnit gå på toaletten.... Men det är roligt att det händer saker tycker jag. Jag har haft en skön veckas ledighet då jag bland annat gjorde julgodiset Rocky Road. Godaste hemgjorda godiset jag någonsin gjort och passar precis lika bra på ett fredagsmys i januari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar