Välkommen till det lilla biblioteket som rymmer ett helt universum.

26 augusti 2010

Bokprat i ultrarapid


Nu har jag haft ett bokprat med 4-5:an i två grupper. Jag fick reda på det tjugo minuter innan så det blev lite improviserat.
Eleverna lärde sig varför det står Hcg, Hcf, uHc och uHce på ryggarna på böckerna och fick höra om en massa böcker som de inte visste fanns. Jag lärde mig att man inte ska tro att alla känner till serier som vi på bibblan tycker är de mest självklara som finns. Jag lärde mig också lite om vilka böcker 4-5:orna gillar. Här kommer en lista på böckerna jag pratade om.

Selznick, En fantastisk upptäckt av Hugo Cabré
Donohue, Den otroliga månresan
Lidbeck, Världens elakaste fröken
DiCamillo, Trollkarlens elefant
Sanden, Petrinideckarna (serie)
Lilleste, Tommy och Flisen (serie)
Widmark & Lidbeck, I elfte timmen (serie)
Hagmar, Dalslandsdeckarna (serie)
Widmark, David & Larissa (serie)
Nilsson, Semlan och Gordon (serie)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar